Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



dimecres, 18 de novembre del 2020

Brodat de la vida. Contes amb valors 11

De nen, la meva mare treballava brodant. M’asseia a terra i jo mirava. Li deia que, des del lloc on era jo, em semblava que estava fent una cosa molt embolicada: un piló de nusos i fils de colors diferents, uns de llargs, d’altres decurts, uns de gruixuts i d’altres prims... No hi entenia gens ni mica.

Ella em digué:

- Fill, vine aquí, que et puguis asseure a la falda.

Em va agafar. No m’ho acabava de creure!  Des de baix em semblava tan embolicat! Però, des d’allà dalt he pogut veure un paisatge meravellós!          

- Fill, des de baix tu veies el meu brodat com quelcom embolicat i desordenat, ja que no podies veure que al damunt, a darrere, hi havia un bonic dibuix. Però ara, mirant-lo des de la meva posició, tu ja pots veure què he estat fent.

Ens preguntem:

  • Aquesta mare quina lliçó dona al seu fill? 
  • Des de quina perspectiva ens cal valorar el més complicat o estrany del que ens passa? 
  • Puc facilitar que algú proper vegi diferent el seu problema o impossible?

Ressò bíblic:

Crèixer:

Una veïna arriba Càritas a l’hora de tancar i encara queden trenta persones esperant una bossa d’aliments. La responsable els diu que avui només podran atendre deu persones més. La que fa onze, una mare magribina, s’exclama i no se’n va. Quan la voluntària del Servei va a tancar la porta, s’adona que cadascuna de les deu darreres ateses ha tret quelcom de la seva bossa per omplir la de la magribina exclosa.

       És ben bé que l’esperança de la humanitat rau més en el cor dels qui “fan nosa”, socialment parlant, que no pas en els competitius i superdotats “VIP” del món de les finances o de la política corrupta.

       Jesús de Natzaret, condemnat a mort, torturat i executat cruelment, toca fons, “baixà als inferns de la humanitat”. Experimentà sentiments contradictoris: “Déu meu, Déu meu, per què m’has abandonat?” Però de ben segur que, ja a la falda del Pare, contemplà i contempla el brodat que s’havia teixit i es teixeix quan una persona és injustament acorralada i “triturada” per defensar la seva dignitat o la dignitat dels més marginats.

Valors: Confiança – Comunitat – Diàleg

100 contes amb valors. Recopilació i redacció: Mn. Josep Perich; Il·lustracions: Pere Romagós Planas, mestre d’art; Correcció: Marta  Finazzi, filòloga.