Actualment hi ha un consens
generalitzat sobre el paper de l’Educació en concepte d’integració social. I
per si algú en tenia algun dubte, ha vingut una pandèmia mundial a
demostrar-ho.
L’aula és el lloc on es comença
a teixir una societat més igualitària, perquè és on realment tots els infants
tenen les mateixes oportunitats.
Fa més de quinze anys que a
Càritas ens preocupa com viuen infants, adolescents i joves les situacions
d’exclusió i ens ocupa com fer que s’impliquin en la transformació vers una
societat més justa des de ben aviat. Per això, creiem que conèixer i treballar
les situacions de pobresa i exclusió dins les aules pot ser un camí més per
eradicar-les.
Els infants són un col·lectiu
molt receptiu per treballar aquests valors. I, per la seva banda, els espais
formatius, tant formals -col·legis i instituts- com no formals -formació en el
lleure, itineraris formatius de voluntariat-, són àmbits
privilegiats on fer-ho.
Escoles amb cor i Educació en
valor busca involucrar
els infants no només des de la teoria, amb xerrades de diferents temes, sinó
que volem que sentin l’experiència, per això se’ls ofereix fer detalls per a la
gent gran o implicar-se en campanyes com la del carret solidari, contribuir a la
comunitat amb serveis comunitaris o altres accions de voluntariat... Volem que
ho experimentin en primera persona perquè ho aprenguin més ràpid i millor. Amb tot plegat, a més del
coneixement de la realitat, es persegueix també, formar persones socialment
responsables amb l’esperança d’un futur millor per a tothom. (clica imatge)