Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



dilluns, 26 d’octubre del 2020

Arrels de pomera. Contes amb valors 5

Un nen estimava molt una pomera. Cada dia hi jugava i la pomera s’estimava el nen.

El nen es féu gran i se’n va anar. Un dia va tornar i sentí que l’arbre li deia, tot trist:

- Vens a jugar amb mi?

- Ja no sóc el nen d’abans. Ara vull un ordinador i diners.

- De diners, no en tinc... Agafa les meves pomes, ven-les i tindràs els diners.

Prengué les pomes, les vengué i obtingué el diner necessari. L’arbre tornà a ser feliç. Però aquell noi  ja no tornà i l’arbre s’entristí.

Passaren els dies i el noi retornà. L’arbre, tot feliç, li preguntà:

-  Vens a jugar amb mi?

- Ja no tinc temps per jugar. Necessito una casa. Em pots ajudar?

 - No tinc casa... però em pots tallar les branques i construir-la.

El jove tallà totes les branques. L’arbre fou novament feliç. Aquell jove, però, ja no s’hi va acostar més i l’arbre tornà a estar trist.

Un altre dia, ja fet un home, retornà i l’arbre, somrient, li digué:

-  Vens a jugar amb mi?

-  Estic trist i envellint. Voldria una barqueta per navegar i descansar. Pots ajudar-me?

Aquell home ho feu així i desaparegué. Finalment, retornà i l’arbre, amb llàgrimes als ulls, li digué:

- Ho sento, però ja no tinc res per donar-te... L’única cosa que em queda són les arrels.

- Ara ja no necessito gaire res. Tan sols un lloc per descansar. Les velles arrels d’un arbre són el millor lloc per descansar.

- Vine, asseu-te amb mi i reposa.

El vellet s’assegué damunt la soca de l’arbre i aquest, feliç i content, somrigué amb els ulls enrogits d’haver plorat.

Ens preguntem:

  • Aquest arbre és massa generós? El fill és un aprofitat? Ens recorda famílies o relacions socials d’avui? 
  • Què ens planteja de cara la nostra convivència?

Ressò bíblic:

Crèixer:

La Teresa, una iaia de 90 anys, té un càncer avançat que li provoca molt de sofriment. La saludo, no em parla  del seu problema i s’interessa per la meva salut. El seu marit deixa anar amb agror: “Aquesta dona ha passat tota la seva vida preocupant-se pels altres i gens d’ella mateixa!”.  Aquell “espectador” (més que marit), sense voler-ho, havia proclamat la millor “floreta” que es pot dir a una persona en estat terminal.

Valors: Amor – Fidelitat – Coherència

100 contes amb valors. Recopilació i redacció: Mn. Josep Perich; Il·lustracions: Pere Romagós Planas, mestre d’art; Correcció: Marta  Finatzi, filòloga.