Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



dimarts, 27 d’octubre del 2020

Avi impacient. Contes amb valors 6

Un avi de 80 anys, a les 8 del matí, acaba d’arribar a l’hospital perquè li treguin els punts. Explica que va just de temps perquè té una altra cita a les 9 h.

La infermera ens relata: Vaig observar que una i altra vegada mirava el rellotge. Mentre el curava, li vaig preguntar si tenia cita amb algun metge aquest matí, ja que el veia neguitós. Em digué que necessitava anar al geriàtric per esmorzar amb la seva dona, que tenia Alzheimer i feia cinc anys que no el podia reconèixer.

Li vaig preguntar:

- I vostè segueix anant-hi cada dia, encara que ella no sàpiga qui és vostè?

- Ella no sap qui sóc jo, però jo encara sé qui és ella! – em respongué.

Ens preguntem:

  • Com definiríem la personalitat d’aquest avi? És un cas únic? 
  • Amb les persones ancianes o malaltes properes quin tracte hi tenim o hi hauríem de tenir?
Ressò bíblic:

Crèixer:

La natura és sàvia, però els humans no ho som tant. Per això, com n’és d’important, ser contemplatius del nostre entorn, llegir, rere el que ens passa, els possibles missatges amagats.

Curiosament, estimem les catedrals antigues, el mobiliari d’època, les monedes i les pintures antigues, els llibres vells... però ens hem oblidat del tot de l’enorme valor moral i espiritual de les persones ancianes, més indefenses o “defectuoses”. No sabem el que ens perdem!

Sempre m’ha impactat positivament comprovar, quan vaig per hospitals o residències d’ancians, la fidelitat i la tendresa de familiars o amics que regularment passen hores i hores fent costat a una persona amb Alzheimer o no, en estat vegetatiu o terminal... “Ella potser ja no sap qui sóc jo, però jo encara sé qui és ella”. Per reblar el clau, dono la paraula al reconegut escriptor i jesuïta Pedro-Miguel Lamet que, veient-se atrapat en els seus darrers dies, expressa: “Jo no abandono la barca, continuo aquí a la popa, recolzat al pit d’un Jesús que dorm, però qui sento com li batega el cor”.

A la vida, no es tracta de com sobreviure en una tempesta sinó de “cómo bailar bajo la lluvia”, en paraules d’un jove llatinoamericà.

Valors: Fidelitat – Amor - Dignitat

100 contes amb valors. Recopilació i redacció: Mn. Josep Perich; Il·lustracions: Pere Romagós Planas, mestre d’art; Correcció: Marta  Finatzi, filòloga.