Ja està disponible el butlletí “Llambregades de pastoral educativa” de la FECC corresponent al mes de maig i, amb aquest dotzè lliurament, arriba el primer any de vida d’aquesta iniciativa sorgida arran de la situació pandèmica. Al “davantal” de la publicació, que aquesta vegada compta amb una il·lustració commemorativa d’en Juanjo Fernández, es fa una breu valoració d’aquest primer aniversari, que segueix a la darrera plana, a mode d’annex, amb una selecció de ressons que han arribat des de diferents institucions educatives i editorials.
L’apartat reflexiu comença amb
l’article “Ever 4Given (Sempre
perdonat)”, que empra el desencallament del vaixell portacontenidors Ever Given al Canal de Suez com a
metàfora per a l’acció de la pastoral educativa. Segueix la presentació de
l’espai expositiu recentment inaugurat al Museu Diocesà de Barcelona “COVID19:
Obre els ulls. Una lectura social i ecològica de la pandèmia”, comissionada per
Càritas Diocesana de Barcelona i amb una proposta educativa d’interès per a les
escoles. Clou aquest apartat la comunicació del que ha estat la segona pasqua
jove no-presencial a Les Avellanes i com ho han viscut els moviments juvenils
maristes.
Passant ja a l’apartat de bones
pràctiques pastorals es recull, en primer lloc, una altra iniciativa sorgida
arran de la situació de pandèmia per part de l’Escola Pia de Catalunya: “La
Pregària de l’Amistat”. Una proposta de comunió i pregària de periodicitat
setmanal i en format online.
Posteriorment es fa esment d’una altra iniciativa en resposta a la modificació
del programa pastoral educatiu en temps pandèmic: “Taizé (sense Taizé)”,
presentada des del Col·legi Jesuïtes-Clot.
L’apartat de recursos s’inicia
amb la, sortosament, ja habitual col·laboració cinematogràfica d’Assumpta
Montserrat i Montserrat Claveras, que proposen el treball dels valors de
l’empatia i la convivència a partir de la pel·lícula “Cómo entrenar tu dragón”. Tot seguit apareix un ampli apartat de
“Ciberllambregades”, de dues pàgines, on hi trobem novetats de l’àmbit diocesà,
com la trobada de Mons. Antoni Vadell amb caps de pastoral de l’Arquebisbat de
Barcelona; d’altres de caràcter interinstitucional, com la cloenda de la XVa
Jornada de professors de Religió a Sant Julià de Lòria (Andorra); o bé notícies
i recursos de diverses institucions educatives, com el Premi TIC-Pastoral de la
FECC atorgat al projecte “Activa’t amb Jesús”, de Jesuïtes-Casp, o la
presentació del model d’evangelització “Unitas”
de les escoles de la Companyia de Maria – Lestonnac entre d’altres.
Clou el butlletí l’apartat de
formació, on es presenta una breu formació de tres hores de durada del Programa
Socioeducatiu de la FECC “10 claus per al professorat per a la integració
social a l’aula”, que ha estat dissenyat en col·laboració amb Marta Plujà, tècnica
de sensibilització i responsable del programa “Escoles amb cor” de Càritas
Diocesana de Barcelona. Per tal de promoure la inscripció i per tal de fer
donar a conèixer la motivació de la formació, s’incorpora també la darrera
videocàpsula de “caFEïna”, on la docent del curset respon a la pregunta “Pot
ser l’aula un espai d’integració social?”.
Des del Departament de Pastoral
de la FECC us encoratgem a “llambregar” de gust. (Cliqueu imatge per accedir-hi o aneu a ViviT)