Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



dimecres, 16 de juny del 2021

Dents del sultà. Contes amb valors 32

Un sultà somià que li havien caigut totes les dents. Cridà un endevinaire perquè li interpretés el somni.

- Quina desgràcia! Cada dent caiguda representa la pèrdua d’un parent de Vostra Majestat.

- Com t’atreveixes a dir-me una cosa així? - Cridà el sultà enfurismat.

Ordenà que li donessin cent bastonades.

Cridà un altre endevinaire per explicar-li el seu somni. Aquest li digué:

- Una gran felicitat us ha estat reservada. El somni significa que sobreviureu a tots els vostres parents.

S’il·luminà el rostre del sultà i ordenà que li donessin cent monedes d’or. Però un dels cortesans comentà tot sorprès:

- No és just! La interpretació que ha fet del somni és la mateixa que la del primer endevinaire. No entenc per què vau pagar el primer amb cent fuetades i  aquest, amb cent monedes d’or.

-  Recorda - respongué el segon endevinaire - que tot depèn de com es diuen les coses. S’ha de dir sempre la veritat, però la manera amb què es diu és la que provoca grans problemes.

Ens preguntem:

  • Com valores la resposta dels dos endevinaires? 
  • En quines circumstàncies detectem més aquesta manca de sensibilitat? 
  • Quina actitud hauríem de treballar més a l’hora d’expressar-nos amb llibertat?

Ressò bíblic:

Crèixer:

La Sara, una noia discapacitada intel·lectual em digué:

-          Josep, diumenge, amb la colla i un monitor, vam anar a missa a la parròquia i el mossèn no em va deixar passar. Em va dir que portava poca roba. Els altres varen entrar i jo em vaig quedar al carrer”.

Em va deixar preocupat pel possible trauma generat, ja que ella ha viscut tantes de bufetades al llarg de la vida! Li vaig dir:

-           Sara, com vas viure el que et va dir aquell mossèn?

-           Josep, no et preocupis. Tothom pot tenir un mal dia, Hi he tornat i m’ha deixat passar.

Quina lliçó de maduresa humana, la de la Sara! Ja la voldria per a la majoria dels mortals. Del que estic segur és que aquell mossèn de la “cinta mètrica” estava posant en risc el cor de la fràgil Sara. Estic convençut que aquell mossèn no coneix el conte precedent ja que, si no, hauria entès que les coses es poden dir de moltes maneres, sense necessitat de “fer sang”.

Podríem extrapolar aquest plantejament de com es diuen les coses en el món dels mestres parlant amb els pares, dels metges parlant amb els seus pacients...

ValorsCreativitat - Sensibilitat - Transparència

100 contes amb valors. Recopilació i redacció: Mn. Josep Perich; Il·lustracions: Pere Romagós Planas, mestre d’art; Correcció: Marta  Finazzi, filòloga