Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



dilluns, 19 d’abril del 2021

"Cómo entrenar tu dragón", nova proposta de cinema amb valors a l'aula

Títol original: How to Train Your Dragon

Director: Dean DeBlois i Chris Sanders

País: Estats Units, 2010

Durada: 98 minuts

Sinopsi: La història es desenvolupa a l’illa de Mema (una illa fictícia) en el 1010, atacada constantment per dracs que s’enduen el menjar dels habitants. El cap dels víkings, Estoic, té un fill, Singlot (el més petit i dèbil de l’illa), aprenent de ferrer. No té força i la gent de la tribu no el pren seriosament. Voldria ser un bon i gran caçador de dracs i és lluny d’aconseguir-ho. O potser no!

 

Parlem sobre la pel·lícula. 

L’empatia.

Ser empàtics és ser capaços de “llegir” emocionalment les persones. Si bé és una qualitat innata (totes les persones són capaces d’identificar les emocions dels altres i comparar-les amb les pròpies). Tothom posseeix aquesta capacitat en un grau concret, pot entrenar-se i augmentar mitjançant l’educació en valors, la meditació i pràctiques com el voluntariat, entre altres.

Les persones empàtiques són capaces d’escoltar les altres i de comprendre els seus motius i preocupacions; tendeixen a ser més obertes i intel·lectualment estimulants i, en conseqüència, resulten més populars i reben més reconeixement social. Una persona empàtica sap reconèixer les necessitats comunicatives i emocionals dels altres i sovint s’anticipa a les seves demandes.

Els educadors han de tenir una gran capacitat empàtica. Milloren la motivació i les habilitats acadèmiques dels alumnes. Un ambient positiu creat pel professor també salvaguarda i augmenta la motivació de l’alumnat per a l’aprenentatge.

La convivència

És l’art de viure en harmonia amb les persones que ens trobem en els llocs on pertanyem i amb els qui compartim determinats espais.

És el conjunt de relacions humanes en el que es cerca el respecte de cada persona i dels seus drets i diferències.

Cada institució posa les seves regles de convivència i les regula.

La convivència social desenvolupa un paper molt important en els interessos que es tenen a l’hora de connectar-se amb els altres, per això és important l’ambient en el que una persona es mou i a que aquest serà el que determini la seva manera de fer.

Activitats

 

  1. T’ha agradat la pel·lícula? Per què?
  2. Defineix a Singlot, Estoic i Astrid.
  3. Amb quin personatge t’has sentit més identificat? Per què?
  4. Pinta un drac (o fes un drac amb plastilina).

  1. Dibuixa un escut per aquest víking (imatge de Vicky el viking)

  1. Fes una petita investigació sobre els víkings.
  2. Feu a classe un decàleg de bona convivència.

8.Durant una setmana hem d’intentar empatitzar amb un company/a i ajudar-lo en el que puguem, posant-nos en el seu lloc.