Títol original: How to Train Your Dragon
Director: Dean DeBlois i
Chris Sanders
País: Estats Units, 2010
Durada: 98 minuts
Sinopsi: La història es
desenvolupa a l’illa de Mema (una illa fictícia) en el 1010, atacada
constantment per dracs que s’enduen el menjar dels habitants. El cap dels
víkings, Estoic, té un fill, Singlot (el més petit i dèbil de l’illa), aprenent
de ferrer. No té força i la gent de la tribu no el pren seriosament. Voldria
ser un bon i gran caçador de dracs i és lluny d’aconseguir-ho. O potser no!
Parlem sobre la pel·lícula.
L’empatia.
Ser
empàtics és ser capaços de “llegir” emocionalment les persones. Si bé és una
qualitat innata (totes les persones són capaces d’identificar les emocions dels
altres i comparar-les amb les pròpies). Tothom posseeix aquesta capacitat en un
grau concret, pot entrenar-se i augmentar mitjançant l’educació en valors, la
meditació i pràctiques com el voluntariat, entre altres.
Les
persones empàtiques són capaces d’escoltar les altres i de comprendre els seus
motius i preocupacions; tendeixen a ser més obertes i intel·lectualment
estimulants i, en conseqüència, resulten més populars i reben més reconeixement
social. Una persona empàtica sap reconèixer les necessitats comunicatives i
emocionals dels altres i sovint s’anticipa a les seves demandes.
Els
educadors han de tenir una gran capacitat empàtica. Milloren la motivació i les
habilitats acadèmiques dels alumnes. Un ambient positiu creat pel professor
també salvaguarda i augmenta la motivació de l’alumnat per a l’aprenentatge.
La convivència
És
l’art de viure en harmonia amb les persones que ens trobem en els llocs on
pertanyem i amb els qui compartim determinats espais.
És
el conjunt de relacions humanes en el que es cerca el respecte de cada persona
i dels seus drets i diferències.
Cada
institució posa les seves regles de convivència i les regula.
La
convivència social desenvolupa un paper molt important en els interessos que es
tenen a l’hora de connectar-se amb els altres, per això és important l’ambient
en el que una persona es mou i a que aquest serà el que determini la seva
manera de fer.
Activitats
- T’ha agradat la
pel·lícula? Per què?
- Defineix a
Singlot, Estoic i Astrid.
- Amb quin personatge t’has sentit
més identificat? Per què?
- Pinta un drac (o
fes un drac amb plastilina).
- Dibuixa un escut per aquest víking (imatge de Vicky el viking)
- Fes una petita investigació sobre
els víkings.
- Feu a classe un decàleg de bona
convivència.
8.Durant una setmana hem d’intentar empatitzar amb un company/a i ajudar-lo en el que puguem, posant-nos en el seu lloc.