Si en un post anterior presentàvem breument les quatre unitats didàctiques de la propera XVa Jornada de mestres i professors de Religió de Catalunya i Andorra, fem ara un breu esment del que trobareu com a proposta de les editorials en format de webinars. Avui encara hi sou a temps per apuntar-vos-hi.
Marca personal? Això no és per a futbolistes, actrius, músics i celebritats? Jo també tinc marca? No és que en tinguis, és que en deixes. La teva marca personal d’educador és el reflex en el teu alumnat de la teva identitat –la teva manera de ser, les teves convinccions i el teu propòsit– a través de la teva conducta coherent amb aquesta.
La reputació general del professorat –i específicament del professorat de Religió– en la nostra societat no és potser la que mereixeria i depèn molt de les polítiques educatives, dels recursos disponibles, de la crisi… Afegeix-hi el que vulguis. Però en cada cas singular dependrà molt més del que fem singularment per guanyar-nos aquesta reputació a títol personal, a través de la marca d’un treball ben fet realitzat al servei dels teus companys, del teu alumnat i la seva família…
Webinar Edebé: Currículum, Aprenentatge híbrid i Acompanyament emocional
L’editorial edebé es fa present en aquest moment de reflexió per a la renovació del currículum de Religió. Amb materials com el Projecte Rutes, fem propostes de materials híbrids que donen resposta a la diversitat religiosa que trobem actualment a les nostres aules. També ens fem molt presents acompanyant de ben a prop els alumnes en la gestió emocional dels temps que estem vivint amb una proposta d’Educació Emocional per a totes les edats.
Webinar Cruïlla-SM: La Bíblia, recursos per a l'aula
Connectarem alguns textos bíblics que treballem a l'aula amb la realitat que estem vivint avui. Estratègies pedagògiques, activitats creatives i reflexió personal per al nostre alumnat en temps difícils.
Webinar Baula: Religió amb emoció? Amb Baula és possible
El sistema educatiu, per tant també la classe de religió, ha de desenvolupar totes les dimensions de la persona, inclosa la dimensió afectiva, per aconseguir el desenvolupament integral de la personalitat dels alumnes. Per tant la tasca docent no només es basa en proporcionar tot de coneixements a l’alumnat, sinó que amés cal educar-los emocionalment per tal que siguin capaços d’afrontar les diferents situacions que es trobaran al llarg de la vida. L’ensenyament de la religió contribueix a l’educació integral de l’alumnat i en la adquisició de continguts actitudinals i emocionals.
Baula, dins les seves propostes, treballa intensament la dimensió emocional, de forma estructurada, com a facilitadora de les experiències en els alumnes i d’aquesta forma transmetre millor els continguts propis de la Religió.
T’esperem en el Taller-Presentació del dilluns 19 d’abril, a les 18’30 h per a que puguis conèixer com ho fem amb les nostres propostes: BRISA i KUMI.