Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



dijous, 4 de febrer del 2021

Cel a la terra. Contes amb valors, 21

Un antic relat japonès explica que, un dia, un samurai bel·licós va desafiar un monjo que li expliqués què era el cel i què era l’infern. El monjo li  respongué:

Valdria més que deixessis de ser tan agressiu i violent i et dediquessis a fer el bé.

El guerrer desembeinà l’espasa i amenaçà el monjo:

Que no saps que podria matar-te?

 El monjo, sense perdre la calma, li va dir:

Veus? Això és l’infern. – exclamà el monjo

Desconcertat, el samurai dominant la seva fúria, va embeinar l’espasa i es va inclinar davant del monjo agraint les seves paraules.

Veus? Això és el cel!

Ens preguntem:

  • Com s’explica aquest  canvi en el samurai? 
  • Quin perfil tenen algunes persones conegudes que ja viuen un tros de cel aquí? 
  • Què hauríem de vetllar per aconseguir una vida més gratificant i amb futur?

Ressò Bíblic:

Crèixer:

De l’infern al cel... aquí!

Un indigent sortint de Càritas pregunta:

- Totes les persones d’aquest centre són tan amables com la que m’ha atès? Aquella persona “amable” era un voluntari especial que, des de la presó, pogué complir una feina substitutòria a Càritas. Acabada la condemna, es presentà novament per oferir-se, ara com a voluntari, unes quantes hores a la setmana. Comentà que havia descobert més pau en el cor donant-se als altres que agredint o aprofitant-se dels altres.

Del cel aquí i ... més enllà!

Jean Vanier, fundador de les Comunitats de l’Arca, poc abans d’expirar (París 2-5-2019), s’expressava així: “Em sento feliç. Em sento acollit amb amor. El meu cos és feble, no em puc aguantar dret, tinc dificultats per parlar. Em sento profundament en pau i en la confiança. Jo no sé com anirà el meu futur, però Déu és bo i allò que esdevingui serà el millor. Us envio a cada un de vosaltres el meu amor des del fons del meu cor. Soc feliç”.

Valors: Acollida- Confiança – Diàleg

100 contes amb valors. Recopilació i redacció: Mn. Josep Perich; Il·lustracions: Pere Romagós Planas, mestre d’art; Correcció: Marta  Finazzi, filòloga.