Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



divendres, 19 de febrer del 2021

Cementiri. Contes amb valors 22

Dos amics es retroben. Un d’ells, tot molest, comenta:

- La meva mare truca molt per telèfon per demanar-me que la vagi a veure. Hi vaig poc. Ja saps com són els ancians: sempre repeteixen el mateix! Vaig carregat de compromisos.

- Jo, en canvi –li diu el seu company–, parlo molt amb la mare. Cada vegada que em trobo baix de forma la vaig a veure; em fa sentir millor.

- Caram! Ets millor que jo.

- No, soc igual que tu –respongué amb tristesa–. Visito la meva mare al cementiri. Mentre vivia, jo tampoc l’anava a veure. No saps com la busco, ara que l’he perdut. Per si et pot servir la meva experiència, conversa amb la teva mare ara que encara la tens. No esperis que ja sigui al cementiri perquè allà la reflexió dol fins al més íntim d’un mateix, ja que no podràs fer el que vas deixar pendent i serà un buit que mai no podràs omplir. No permetis que et passi el que em va passar a mi.

Ens preguntem:

  • Creus que és exagerada aquesta anècdota? Com vivim o hem viscut la relació amb els pares o avis?. 
  • Encara hi som a temps? De quina manera?

Ressò Bíblic:

Crèixer:

Per Tots Sants, molts tenim el costum d’anar al cementiri en família i sense pressa. A les mans, un ram de flors, un filferro, un martell, un drap... i poca cosa més. Bé, sí, i molt més: un record gratificant del pare, de la mare, de l’avi i de la iaia... I tots mans a l’obra: un treu les flors pansides de la làpida, l’altre neteja la pols, l’altre reforça un clau, l’altre hi entortolliga el filferro per enganxar-hi el ram de flors... Fem un semicercle, silenci, records emotius, una llàgrima que no acaba de sorgir, un parenostre, més silenci... No sé per què, però ressona en el meu interior el Santa nit, plàcida nit, com si em trobés davant d’aquell pessebre familiar nadalenc en el qual cadascú, amb la seva creativitat, hi ha posat, com cada any, el seu “granet de sorra”: suro, pedres, molsa, estrella, Maria, Josep, el Nen Jesús...

Però també és la crua realitat que sovint “passem” de persones que ens reclamen un gest d’amistat o d’humanitat fins que ja no les tenim entre nosaltres. Llavors tot són “corredisses” per corones, lamentacions, llàgrimes... “En vida, amic, en vida!”.

Valors: Acollida – Fidelitat – Amor

100 contes amb valors. Recopilació i redacció: Mn. Josep Perich; Il·lustracions: Pere Romagós Planas, mestre d’art; Correcció: Marta  Finazzi, filòloga.