Estem ja enllestint el moodle de l'ISCREB que servirà de plataforma per la formació de 15h equivalents a la XVa Jornada de mestres i professors de religió de Catalunya. Us facilitem una mica més d'informació referent a les quatre unitats didàctiques proposades per tal que us animeu a fer inscripció.
Unitat didàctica 1:
Entendre una església.
Aquesta formació intenta oferir reflexions i punts de trobada per entendre i redescobrir les esglésies del nostre entorn. La visita a un temple pot ser la porta d’entrada per a explicar passat però, sobretot, present de les co-munitats que avui viuen i preguen. Entendre els diversos elements que s’entrecreuen ens permetrà redescobrir l’ànima d’aquest patrimoni.
Docent: Elisenda Almirall.
Llicenciada en humanitats, amb menció en
cultura contemporània, per la UAB, Màster en Estudis Comparatius d'Art,
literatura i Pensament, per la UPF i Màster en Art per al culte cristià per la
Universitat de Sant Anselm de Roma. És autora del contingut de la "Guia de visita pastoral
del Museu de Solsona" i actualment és tècnica del Departament de Patrimoni
de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat i coordinadora de continguts de
Catalonia Sacra.
Unitat didàctica 2:
Eines per a la classe de religió (amb patrocini de Edebé)
- Presentar eines i recursos musicals, plàstics i tecno- lògics per a treballar a la classe de Religió.·
- Enriquir la classe de Religió amb diferents metodo-logies.
- Posar en valor la classe de Religió a través de dife- rents recursos.
- Donar l’oportunitat per a expressar-se, als artistes que tenim a l’aula.
Docent: Víctor Martínez Llerena
Tècnic especialista en electrònica industrial i Llicenciat en Magisteri. Actualment, Mestre d'Educació Infantil i responsable de la Pastoral de l'escola Jesús, Maria i Josep (Manyanet-Sant Andreu). M'agrada tocar la guitarra, cantar, dibuixar i fer el pallasso. El millor públic, els nens i els avis.
Unitat didàctica 3:
L'avaluació competencial. (amb patrocini de Santillana)
El curs d’avaluació competencial a la classe de religió vol ajudar als professors de religió a fer una reflexió sobre l’avaluació, com a eina qualificadora i formadora de l’alumnat, on aquest esdevé el protagonista del seu propi aprenentatge. A la vegada, pretén proposar eines i estratègies que ajudin a implementar l’avaluació formadora /competencial a la classe de religió.
Docent: Yolanda Otal
Llicenciada en Geografia i Història,
Diplomada en Magisteri, i mestre de religió d’educació Primària i Secundària al
Col·legi Lestonnac-BCN. Docent a l'ISCREB i l’ISCR-Don Bosco. Directora
Pedagògica del centre de psicologia CREIX Barcelona, especialitzada en
trastorns de l’aprenentatge. Salesiana cooperadora. Col·laboradora en
l’elaboració dels llibres de religió de primària i secundària de l’editorial
EDEBÉ.
Unitat didàctica 4:
El pacte educatiu global. (amb patrocini de Cruïlla-SM)
Partint de la crida del Papa Francesc a la construcció d'un Pacte Educatiu Global, s'analitzaran els reptes pedagògics i institucionals que hauria d'afrontar una educació que estigui a l'altura de les demandes ecosocials d'una realitat social multi-cultural i globalitzada.
Docent: José Laguna
José Laguna és teòleg i músic. Va
estudiar teologia a la Universitat Pontifícia de Comillas (Madrid) i al Centre
Sèvres (París). És DEA en Drets Fonamentals per la Universitat Carlos III
(Getafe, Madrid). Membre del Centre d’Estudis Cristianisme i Justícia on ha
publicat diversos quaderns al voltant del diàleg fe-justícia. És autor del
llibre «Escuelas que futurean. La escuela catòlica y el pacto educativo global
del Papa Francisco» (PPC. 2020)