Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



divendres, 26 de març de 2021

Aquestes són les 4 unitats didàctiques de la XVa Jornada de mestres i professors de Religió a Catalunya.

Estem ja enllestint el moodle de l'ISCREB que servirà de plataforma per la formació de 15h equivalents a la XVa Jornada de mestres i professors de religió de Catalunya. Us facilitem una mica més d'informació referent a les quatre unitats didàctiques proposades per tal que us animeu a fer inscripció. 



Unitat didàctica 1:

Entendre una església.

Aquesta formació intenta oferir reflexions i punts de trobada per entendre i redescobrir les esglésies del nostre entorn. La visita a un temple pot ser la porta d’entrada per a explicar passat però, sobretot, present de les co-munitats que avui viuen i preguen. Entendre els diversos elements que s’entrecreuen ens permetrà redescobrir l’ànima d’aquest patrimoni.

Docent: Elisenda Almirall.

Llicenciada en humanitats, amb menció en cultura contemporània, per la UAB, Màster en Estudis Comparatius d'Art, literatura i Pensament, per la UPF i Màster en Art per al culte cristià per la Universitat de Sant Anselm de Roma. És autora del contingut de la "Guia de visita pastoral del Museu de Solsona" i actualment és tècnica del Departament de Patrimoni de la Diòcesi de Sant Feliu de Llobregat i coordinadora de continguts de Catalonia Sacra.



Unitat didàctica 2:

Eines per a la classe de religió (amb patrocini de Edebé)

  • Presentar eines i recursos musicals, plàstics i tecno- lògics per a treballar a la classe de Religió.·
  • Enriquir la classe de Religió amb diferents metodo-logies.
  • Posar en valor la classe de Religió a través de dife- rents recursos.
  • Donar l’oportunitat per a expressar-se, als artistes que tenim a l’aula.

Docent: Víctor Martínez Llerena

Tècnic especialista en electrònica industrial i Llicenciat en Magisteri. Actualment, Mestre d'Educació Infantil i responsable de la Pastoral de l'escola Jesús, Maria i Josep (Manyanet-Sant Andreu). M'agrada tocar la guitarra, cantar, dibuixar i fer el pallasso. El millor públic, els nens i els avis.



Unitat didàctica 3:

L'avaluació competencial. (amb patrocini de Santillana)

El curs d’avaluació competencial a la classe de religió vol ajudar als professors de religió a fer una reflexió sobre l’avaluació, com a eina qualificadora i formadora de l’alumnat, on aquest esdevé el protagonista del seu propi aprenentatge. A la vegada, pretén proposar eines i estratègies que ajudin a implementar l’avaluació formadora /competencial a la classe de religió.

Docent: Yolanda Otal

Llicenciada en Geografia i Història, Diplomada en Magisteri, i mestre de religió d’educació Primària i Secundària al Col·legi Lestonnac-BCN. Docent a l'ISCREB i l’ISCR-Don Bosco. Directora Pedagògica del centre de psicologia CREIX Barcelona, especialitzada en trastorns de l’aprenentatge. Salesiana cooperadora. Col·laboradora en l’elaboració dels llibres de religió de primària i secundària de l’editorial EDEBÉ.



Unitat didàctica 4:

El pacte educatiu global. (amb patrocini de Cruïlla-SM)

Partint de la crida del Papa Francesc a la construcció d'un Pacte Educatiu Global, s'analitzaran els reptes pedagògics i institucionals que hauria d'afrontar una educació que estigui a l'altura de les demandes ecosocials d'una realitat social multi-cultural i globalitzada.

Docent: José Laguna

José Laguna és teòleg i músic. Va estudiar teologia a la Universitat Pontifícia de Comillas (Madrid) i al Centre Sèvres (París). És DEA en Drets Fonamentals per la Universitat Carlos III (Getafe, Madrid). Membre del Centre d’Estudis Cristianisme i Justícia on ha publicat diversos quaderns al voltant del diàleg fe-justícia. És autor del llibre «Escuelas que futurean. La escuela catòlica y el pacto educativo global del Papa Francisco» (PPC. 2020)