Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



dijous, 25 de març del 2021

Cofre de l'avi. Contes amb valors 24

Un avi sol i molt malalt tenia quatre fills, però cap no se’n preocupava. Se li va ocórrer una idea genial. Aprofità un cofre vell i el posà en el centre de la seva humil cabana. Un dels fills,  intrigat, li preguntà:

— Què hi guardes, aquí?

— Aquí hi ha tota la meva herència per a quan arribi l’hora.

    Llavors, cada dia un fill li portava llet i mel.

L’avi morí i els quatre fills s’abraonaren damunt el cofre. Sorpresa: l’únic que trobaren fou un tros de paper escrit a mà: «Fills meus: l’autèntic amor es dona gratuïtament sense esperar recompensa. La meva herència és que aprengueu a estimar; el meu únic llegat és donar-vos les gràcies pel que m’heu donat en vida».

Amb llàgrimes als ulls, li donaren una sepultura digna, i un d’ells, quan llançà la darrera palada de terra, s n0acomiadà dient:  

- ET PROMETO QUE ESTIMARÉ SENSE ESPERAR RES A CANVI!

Ens preguntem:

  • Com valores l’actitud de l’avi i dels fills? 
  • Què se n’espera, dels ancians? 
  • Com es poden estimar millor els malalts, els ancians, els discapacitats...?

Ressò Bíblic:

Crèixer:

La Maria Lluïsa m’explica que, en els moments més crítics de la mort de la seva mare, el seu rostre s’il·luminà per regalar als presents un somriure tendre i inoblidable. Ha estat per a ella el resum i la icona d’una vida amarada de gratuïtat. Més que donar-li el condol, la vaig felicitar per aquesta “perla-tresor” que els ha deixat en herència perquè quedés gravada a la nineta dels ulls dels seus fills. I és que no valem pel que deixem sinó pel que donem al llarg de la vida.

Martin Luther King, uns quants dies abans de ser assassinat, deixava escrit el seu testament: « ...No tinc diners per deixar. Tot el que vull deixar en acomiadar-me és una vida d’entrega. Si he pogut ajudar algú al llarg del camí fet, si he pogut alegrar algú amb una cançó, si he pogut fer veure a algú que havia escollit un mal camí, llavors la meva vida no haurà estat en va. Si aconsegueixo difondre el missatge que el Mestre ensenyà, llavors la meva vida no haurà estat en va».

Valors: Amor –Gratuïtat - Solidaritat

100 contes amb valors. Recopilació i redacció: Mn. Josep Perich; Il·lustracions: Pere Romagós Planas, mestre d’art; Correcció: Marta  Finazzi, filòloga.