Blog del Departament de Pastoral de l'Escola Cristiana

Consulteu les condicions del curs a Banc Sabadell.

Benvinguts al blog del Departament de Pastoral de la FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya).


Aquí hi trobareu l'actualitat de recursos, informacions i reflexions referents a l'àmbit de la pastoral educativa de l'Escola Cristiana a Catalunya. Trobareu més material endreçat de forma temàtica a "Vivit. Portal de pastoral educativa".



dilluns, 2 de novembre del 2020

Bigoti de tigre. Contes amb valors 8

Una dona, Yun Ok, visità un ermità que confeccionava beuratges màgics.

- El meu marit  ha estat tres anys a la guerra. Ara no em parla, ni a mi ni a ningú, i si  ho fa és amb aspror.  El meu  menjar no li agrada. Vull que torni a ser afectuós i amable.

-  Necessito ingredient: un pèl del bigoti d'un tigre viu.

De nit, sortí de casa  amb un plat de salsa de carn. Anà a la muntanya, on sabia que hi vivia un tigre. Mantenint-se’n allunyada, va estendre el bol de menjar i cridà el tigre, però no vingué.

Cada nit, a poc a poc, s’hi situava més a prop. Una nit, es va apropar a pocs passos del tigre, que va fer uns quants passos cap a ella. Li parlà amb una veu suau. La nit següent, el tigre va menjar els aliments. L`endemà, ja trobà que el tigre l’esperava i es va deixar acariciar. Després de sis mesos després d'acariciar-lo, li va dir:

- Cal que tingui un pèl dels teus bigotis.

Li n’arrencà un i no es va enfadar. Yun Ok retornà a l’ermità.

- Tinc el pèl del bigoti del tigre! Ara fes el que calgui perquè el meu marit torni a ser afectuós.

L'ermità va prendre el pèl i el va deixar caure al foc.

- Què has fet?!

- Com ho has aconseguit? – preguntà l'ermità.

- Anava cada nit a la muntanya amb un bol de menjar. Al principi, m’hi vaig mantenir lluny i cada dia m’hi anava acostant i me’n guanyava la confiança. Li parlava pacientment amb veu afectuosa. Mai no li vaig parlar amb aspror. Mai no li vaig fer retrets. Finalment, ja m'esperava. Llavors, vaig poder arrancar-li el pèl el bigoti.

- Sí, -va dir l'ermità- guanyares la seva confiança i el seu amor.

- Però tu has llençat el bigoti al foc. No ha servit de res!

- No. Ara ja no fa falta el bigoti.

Yun Ok va restar en silenci. Després, retornà a casa reflexionant sobre el que havia après.

Ens preguntem:

  • Quin és “el secret” de l’ermità? 
  • Aquest secret és aplicable a les persones del  meu entorn? 
  • Com ho podem fer i amb qui hem de començar a fer aquest camí? 

Ressò bíblic:

Crèixer:

Tots tenim a prop algun “tigre” que ens espera i que provoca que treballem la nostra tendresa, la nostra paciència, la nostra confiança... Si no ens agrada el que estem rebent, cal que revisem el que estem donant. “Tot l’amor que pacientment sembrem, tard o d’hora florirà” (Raoul Follereau). 

Valors: Constància – Fidelitat - Sensibilitat

100 contes amb valors. Recopilació i redacció: Mn. Josep Perich; Il·lustracions: Pere Romagós Planas, mestre d’art; Correcció: Marta  Finatzi, filòloga.